Wat zou jij doen?

‘Bij een ongeluk op de bouwplaats ben ik goed verzekerd’

Een zwangerschap, ziekte of inbraak. Als ondernemer kun je te maken krijgen met gebeurtenissen die je leven op zijn kop zetten. Hoe ga je om met grote veranderingen en risico’s?
Aansprakelijkheid en Brand

‘Geef je bedrijf een boost met externe financiering’

Financiering is belangrijk voor de start of groei van je onderneming. Voor welke vorm kies je als ondernemer? Verschillende ondernemers vertellen over hun ervaringen.
Groei bedrijf

Personeel aannemen? Laat je informeren door een expert

Het gaat goed met je bedrijf en je denkt erover om je eerste werknemer in dienst te nemen. Een belangrijke beslissing, want bij personeel horen verantwoordelijkheden en risico’s.
Groei bedrijf

‘Daag jezelf uit bij het opstellen van een ondernemingsplan’

Starten als ondernemer begint met een goed ondernemingsplan. Dat doet niet elke ondernemer heel uitgebreid, maar het is verstandig én handig om je plannen op papier te zetten.
Groei bedrijf

‘Zorg voor een financiële buffer’

Veel ondernemers kiezen voor de vrijheid van een eigen bedrijf. Maar ondernemen kent ook risico’s. Wat kun je doen om je inkomen op peil te houden?
Zelfstandigheid

‘Steeds meer schaarste aan vakmensen in de bouw’

In deze video vertelt bouwondernemer Daan Kuperus over concurrentie in de bouwsector.
Groei bedrijf

‘Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten’

In deze video vertelt franchise kapster Linda Brinkman over manieren om reclame te maken.
Groei bedrijf
horecaondernemer

‘Zorg dat je huidige systeem niet wordt aangetast door je groei’

Horecaondernemer Charles Gray bracht ‘zijn’ stukje New York naar Amersfoort. Hij zag in dat uitbreiden geen garantie biedt voor hogere inkomsten.
Groei bedrijf
bureaukosten

‘Een vast tarief is gunstig voor de klant’

Monique Tekstra, directeur bij gastouderbureau Kroostopvang, wil voorkomen dat de bureaukosten te hoog worden voor ouders. Deze kosten berekent ze daarom niet meer per uur, maar per maand.
Groei bedrijf

‘Slim aanbod en goede prijzen dankzij marktonderzoek’

Een horecaonderneming starten zonder horeca ervaring. Martin Dieleman ging de uitdaging aan. Met o.a. marktonderzoek kreeg hij snel inzicht in de behoeftes van zijn doelgroepen.
Groei bedrijf
Toon Meer