Wereldondernemers – Kapper van de sterren Hanni Hanna

‘Iedere 5 jaar vernieuw ik mijn kapperszaak’

Nederland kent bijna 200 nationaliteiten. In de serie Wereldondernemers spreken we met gepassioneerde ondernemers met een buitenlandse achtergrond. Wat kunnen wij leren van elkaar?

Hanni Hanna komt uit een kappersfamilie. Als klein jongetje vond hij de relatie tussen zijn familie en hun klanten al heel mooi om te zien. Op zijn achttiende opende hij zijn eigen kapsalon, Hanni Hair Creations in Hoofddorp. Sindsdien is het snel gegaan. Wat kunnen Nederlandse ondernemers van Syriërs leren? Bekijk de video van deze wereldondernemer.

Hanni is in rap tempo gegroeid als ondernemer en ging in 2010 zelfs mee naar het WK voetbal met het Nederlands elftal om ons Oranje ook qua looks goed voor de dag te laten komen. Hanni: ‘De kapper van de sterren noemden ze me. Ik heb zelfs Maradona geknipt.’

Hanni Hanna, Syriër
29 jaar
Kapper van de sterren, vlogger en DJ
Ondernemer sinds 2000
5 medewerkers

Volgens Hanni zitten Nederlandse ondernemers te veel vast in een conservatieve arbeidsethos. Volgens hem moet je juist altijd klaarstaan voor je klanten, op welk tijdstip dan ook. ‘Als een klant mij ’s nachts belt, en geloof me er zijn veel klanten die mij ’s nachts bellen, dan ben ik er voor ze. Ze betalen ervoor, dus ze krijgen service en kwaliteit.’

‘Om te slagen moet je risico’s nemen.’

Volgens Hanni nemen veel mensen te weinig risico binnen hun onderneming. Hij vindt dat klanten het verdienen om iets terug te krijgen voor de prijs die zij betalen. ‘Eén keer in de 5 jaar vernieuw ik de hele zaak.’