Ondernemers onder elkaar - Linda Brinkman

‘Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten’

Franchise-onderneemster Linda Brinkman bood een hele dag gratis knipbeurten aan om haar kapsalon op ludieke wijze onder de aandacht te brengen. Mond-tot-mond reclame is immers een van de meest effectieve marketinginstrumenten. “Mensen komen echt op gratis af.”

Tijdens een ladies day kreeg Linda de vraag waarom ze nooit iets organiseert voor mannen. Goede vraag, dacht Linda. Zo ontstond om een hele dag mannen gratis te knippen. “Als zo’n actie mij een klant oplevert voor 5 tot 6 jaar, dan ben ik blij dat ik die 25 euro heb weggegeven.”

Medewerkers inzicht geven

Linda vindt het belangrijk dat haar medewerkers inzicht krijgen in wat er binnenkomt en wat er uitgaat. “Samen willen we een bepaald target halen, daarvoor formuleer ik doelstellingen en die bespreek ik ook met mijn team.”

Ook een onderneming in de beauty runnen? Maak dan gebruik van de handige inzichten uit onze kengetallen schoonheidsbranche!

Naar de downloadpagina