Ondernemers onder elkaar - Monique Tekstra

‘Een vast tarief is gunstig voor de klant’

Monique Tekstra, directeur bij gastouderbureau Kroostopvang, wil voorkomen dat de bureaukosten te hoog worden voor ouders. Deze kosten berekent ze daarom niet meer per uur, maar per maand. “Het is niet direct een korting, maar gewoon een andere vorm van het doorberekenen van de bureaukosten.”

De ontwikkeling van de markt en de crisis hebben ervoor gezorgd dat Kroostopvang is gaan werken met een maximumbedrag van bureaukosten. Dit is vooral aantrekkelijk voor ouders met een grote vraag naar gastouderopvang. “De bureaukosten rezen de pan uit. Met een vast tarief zijn ouders gunstiger uit.”

Interactie via Facebook

Om haar doelgroep te bereiken, zet Monique Facebook in. Voorheen ging dit vrij statisch, maar inmiddels zoekt ze graag de interactie op met haar klanten. “Op het moment dat ik reageer, ontstaat er een gesprekje. Heel vaak stel ik daarin een vraag, waardoor ik een reactie uitlok. Zo bereik ik in plaats van honderden, duizenden mensen.”

Hoe kan jij je bedrijf het beste online profileren? Download onze minigids voor handige tips!

Naar de downloadpagina