Ondernemers onder elkaar - Halil Horzum

‘Vraag je bij iedere post op social media af: wil ik het zelf lezen?’

Halil Horzum is mede-eigenaar van Halal2Home, een online bezorgsupermarkt met enkel ‘wereldse boodschappen’ in het assortiment. Marketing voeren de heren van Halal2Home vooral online. Hun meest wijze les? Vraag je vooral af of jij het een leuk bericht vindt.

De onlinesupermarkt Halal2Home bezorgt ‘wereldse boodschappen’ aan huis. Gewoon op een oer-Hollandse manier: met de fiets. Halil Horzum is eigenaar van Halal2Home, samen met Bayram Kocer en Ahmet Erdogan. Hun assortiment is overigens veel meer dan alleen halalvlees. Denk aan Turkse, Marokkaanse, Irakese, Iraanse producten, maar ook producten die heel gebruikelijk zijn in Nederland. En natuurlijk ook groente, fruit en dagelijkse huishoudelijke attributen.

Klanten bereiken ze onder andere via social media. In het begin maakten ze nog de fout om hele lange teksten te plaatsen onder foto’s. Dat lezen mensen niet. “Je moet je afvragen of je het zelf een leuk bericht vindt. Volgens mij denken de meeste mensen dat niet. Ze willen teveel informatie geven. Een kort en krachtig bericht werkt beter”,  zegt Halil in de video.