Ondernemers onder elkaar - Mok Heijmerink

‘Maak gebruik van andermans netwerk’

Mok Heijmerink, oprichtster van Webbouwen aan de Keukentafel, ziet haar zakelijke netwerk als een belangrijke bron voor nieuwe opdrachten en klanten. “Ik pitch binnen mijn ondernemersnetwerk in 1 minuut mijn diensten, waarmee zij vervolgens in hun eigen netwerk zoeken naar potentiële leads.” 

Om het hele jaar rond verzekerd te zijn van inkomsten, kijkt Mok goed naar de behoeftes van haar klanten. En dat verschilt per seizoen. Daarom houdt ze in de zomer een zogenaamde ‘summersale’. “Iedereen is in de zomermaanden met vakantie. Om te voorkomen dat ik in deze periode te weinig inkomsten heb, bied ik mijn diensten in de zomer met korting aan. Klanten kunnen de dienst dan voordelig aanschaffen, maar hoeven er niet direct gebruik van te maken. Dat mag ook na de vakantie.” Een slimme manier om toch opdrachten binnen te slepen in een rustige periode.

Meer leren over de marketingtechnieken van Mok? Bekijk dan de video!