Sollicitant? HR-professional, denk aan je eigen online imago

Sollicitanten zoek je natuurlijk op internet. Maar andersom zullen zij jouw naam ook intypen in Google. Hoe kun je ervoor zorgen dat je als HR-manager online het beste uitstraalt voor jouw bedrijf?

Imagodeskundige Zabeth van Veen geeft tips aan sollicitanten over hoe zij zichzelf het beste kunnen profileren, zowel online als tijdens het gesprek. Maar ook HR-professionals zelf moeten aan hun imago denken wanneer er vacatures uitstaan. De sollicitant die je uitnodigt zal jouw naam googelen.

Jouw foto

Googel jezelf even. Welke foto’s verschijnen er? Je bent het visitekaartje van jouw bedrijf. Je bent ook vaak het eerste contact dat mensen hebben met de organisatie. Dan wil je dat mensen online geen gekke dingen tegenkomen.

LinkedIn profiel

Om je eigen kansen binnen de organisatie te vergroten is het slim om je eigen LinkedIn profiel nauwkeurig in te vullen en bij te houden. Wanneer er een interne kans is om door te groeien, zal men niet gauw op je af stappen met de vraag om je CV te zien. Nee, dan kijken ze op LinkedIn!